Thursday, March 1, 2012

antara cinta dan cita-cita

antara cinta dan cita-cita...pernah saya berdoa...aku inginkan kejayaan dalam cita-cita...jua kejayaan dalam cinta..aku ingin memiliki kedua-duanya...terlalu tamak bukan? ingin kedua-duanya..namun,tiba-tiba hati ini berdetik kamu takkan pernah kamu akan dapat kedua-duanya serentak...pilih lah diantaranya... dan saya memilih cita-cita..adanya cita-cita terbitlah cinta...saya yakin dengan itu.. tapi cinta ada bersama saya sekarang..saya sayang cinta itu saya tak mahu dia pergi dari hidup saya buat masa ini..saya perlukan cinta untuk dapatkan cita-cita...memang itu yang saya rasakan tapi sebenarnya bukan...ada cinta cita-cita takkan tercapai..ini hanyalah bagi saya...mungkin bagi orang di luar sana tidak....ada jua orang-orang di luar sana perolehi dua2 sekaligus..mungkin Tuhan bagi kelebihan untuk dia ke arah itu..keburukan  juga pasti ada..Allah itu Maha Adil..

cinta itu pasti menyusuri cita-cita itu...
pergilah cinta demi cita-citaku..
jangan pernah datang padaku..
selagi cita-citaku tidak ku genggam...

Ya Allah,,
bantulah hambaMu ini mencari kekuatan diri...
mencari keredhaanMu..
mencari jannahMu...
mencari ketenangan abadi..
mencari siapa diriku ini...

saya terpaksa lepaskan cinta pergi...
pergilah cinta...pergi dari hidupku...

ku rasakan sukar untuk mempercayai seorang manusia bernama lelaki...bila dah kecewa cmni la rasanya kan...kan??

No comments:

Post a Comment

sama-sama kita men'soleh'kan.. dan men'solehah'kan diri.. semoga kita istiqamah melakukan perubahan.. Wanita baik untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.. Semoga bertemu pasangan yang baik.. berdoalah semoga kita menjadi wanita yang terpelihara..