Friday, October 28, 2011

sakit itu penawar dosa??

andainya kesakitan yang ku rasa adalah penawar bagi dosa-dosa kecilku..aku rela !!! namun..Kau kuatkanlah aku untuk menghadapinya...siapalah yang takde dosa kan?? nak2 manusia macam kite semua ni kan..emm...seminggu sebelum final exam! aku diuji dengan SAKIT TEKAK!! terus beli ubat sakit tekak ! Nak makan sakit,even telan air sekalipun... tapi boleh je tahan demi yang bernama MAKANAN!! hahaha! (biler nak kurussss nihhh) Hahahahahaha...

Masa ni tak sakit sangat! tapi sakit jugak...camner tu?? lepas tu pergi laH klinik..takut sakit ni berlarutan maklumlah nak EXAM! Namanya KLINIK ALAM MEDIC! DOKTOR SHAMSURIZA.. xramai pun masa tu...sebab baru bukak...yo lerr dah pegi pukul 830 pg..maybe dia bukak pukul 8pg.. standard lah kan? pastu jumpa doktor..doktor cakap awak ade TONSIL tapi sebelah je..sebab TONSIL ni lah awak DEMAM. pastu doktor tanya nak MC tak? kl nak saya boleh bg sebab awak DEMAM. hihihi.. takpelah doktor saya tengah cuti sekarang.. nak EXAM! dlm ati 'xde maknanya kalau ade MC skalipun'..HUHU...then,doktor bg lah ubat antibiotik,ubat demam,ubat kumur..eh!! tetibe terkeluar 'THEN'..Muahahahahahahaha!!

biarkann....Total=rm45! pastu balik lah..makan ubat sume... 2 ari lepas tu kann..makin teruk jadinya! dari ade satu TONSIL terus jadi dua2 belah.. mak aiiii! memang sakit lah!! dua kali ganda sakitnyerrr..sampai bernanah!!! patutlah pedih semacam!! di tambahnya dengan DEMAM plak....tak larat sangat!! Demam ni berlarutan..kejap kebah kejap panas..kipas mmg OFF malam2..takley buke langsung..DEMAM lah katakan..lepas tu pergi farmasi beli COOLFEVER,100PLUS,STREPSILS..malam je DEMAM..DEMAM je malam..hihi...tapi demam masih ade..tekak makin sakit...=( sedih sangat...menangis saya tiapkali berdoa selepas solat! sedih ! sakit ! nak tdo pun xlena..asyik terjaga jerr...

emmm...macam mana nak study kalau macam ni?? makan ubat terus tido memang tak larat! untuk kesekian kalinya gagahkan diri pergi klinik lg..yo laa..dekat umah je..naik kete 5min je..pergilah jumpa doktor yang same..berlakulah perbualan ini...

saya : doktor,ubat antibiotik yg doktor bg tu macam xde effect pun..same je! makin teruk...lagi sakit!! dah sakit dua2 belah dah...

sesi cek mengecek..huhu..

doktor : maybe ubat tu tak serasi dengan awak tapi ubat yg saya bagi tu dah kuat tu..xpe2,nanti saya bagi ubat lain..jenis sama tapi group yang lain plak..tapi awak nak ubat yang ori ke tak?

saya : aikk? ubat pun ade cetak rompak jugak kerr?? mahal tak yang ori tu? banyak beza tak?? *doktor faham saya student! hihi..

doktor:  yang ori RM6 sebiji..kena makan dalam seminggu jugak..2 kali sehari..yang tak x ori RM4..awak nak yang mane?

saya : saya nak yang ori laa..huhu... kali ini doktor bg antibiotik+ubat hisap(tekak)+vitamin C.

ALHAMDULILLAH...sakit makin kurang...dalam pada itu juga..my mom suh buat air cket..minum! baca surah an anbiya ayat ke mukasurat 3..ayat pertama..paham tak?? cari surah tu...helaian ke 3,ayat pertama! selawat lah..baca ayat2 yang mane igt,,hembus laa pada air tu..niat tu penting!! dengan izin Allah sakit berkurangan...ALHAMDULILLAH...syukur ke hadratNya..=)

1 comment:

  1. Kuat bertekak kot..tu pasal sakit tekak..

    ReplyDelete

sama-sama kita men'soleh'kan.. dan men'solehah'kan diri.. semoga kita istiqamah melakukan perubahan.. Wanita baik untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.. Semoga bertemu pasangan yang baik.. berdoalah semoga kita menjadi wanita yang terpelihara..