Sunday, January 22, 2012

Cabaran atau dugaan..

terketar-ketar jari ini hendak menaip...Ya Allah...jangan biarkan airmata ini tumpah! Ya Allah..rasa takut menyelubungi diri sekarang... Ya Allah...hambaMu ini dalam ketakutan kerana seorang hambaMu juga Ya Allah..Ya Allah..jauhkanlah diri dari sebarang perkara buruk Ya Allah..peliharalah aku Ya Allah...ampunilah aku Ya Allah...T_T Ya Allah Ya Tuhanku....tolonglah hambaMu ini Ya Allah...Kau tahu segala-galanya yang mana baik dan buruk..berilah kewarasan akal fikiranku untuk bertindak secara waras bukan kerana perasaan marah yang membuak-buak..Ya Allah..hilangkanlah rasa gementar..rasa takut dari diri ini Ya Allah..kuatkan aku untuk mengawal perasaan benci ini Ya Allah..dia juga hambaMu...Kau berikanlah hidayah dan petunjuk padanya agar sedar salah silapnya selama ini...Kau Maha Segala-galanya..aku mohon Ya Allah..aku serahkan segala-galanya padaMu Ya Allah..

beginikah rasa hidup dalam ketakutan? beginikah? beginikah rasa tatkala tentera israel berlegar2 di kawasan rumah..sudah tentu tidak kan..ketakutan rakyat2 palestin berganda2 takutnya dari apa yg aku alaminya sekarang...Ya Allah..kurniakanlah aku seorang pelindung Ya Allah..pelindungku sebagai seorang suami yang mampu menjagaku,membimbingku ke jalanMu seterusnya ke syurgaMu..itulah impian tiap2 yang bergelar wanita...kurniakanlah aku lelaki yang soleh,yang mampu menjadi imamku di dunia ini dan menjadi imamku tatkala roh keluar dari jasad ini Ya Allah..permudahkanlah urusan kami seandainya dia adalah jodohku..dan aku adalah jodoh dia..tapi,seandainya sebaliknya...kuatkanlah hati kami untuk menerimanya...Ya Allah...satukanlah kami dengan ikatan perkahwinan..izinkan kami bersama hingga ke syurgaMu buatmu yang bernama suami...

No comments:

Post a Comment

sama-sama kita men'soleh'kan.. dan men'solehah'kan diri.. semoga kita istiqamah melakukan perubahan.. Wanita baik untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.. Semoga bertemu pasangan yang baik.. berdoalah semoga kita menjadi wanita yang terpelihara..