Tuesday, December 6, 2011

hati yang merintih


Hati ni di duga lagi..
Untuk kesekian kalinya..
hati ini di duga lagi..
Ya Allah,dimanakah silapku..
dimanakah salahku…
Ya Allah..terlalu lemah hati ini untuk menanggungnya..
sedihnya rasa hati..
pilunya hati..
sebaknya dada..
hanya padaMu ku berserah Ya Allah..
kuserahkan segala2 nya padaMu..
namun,kuatkanlah aku Ya Allah..
kuatkan kaki ini untuk terus melangkah..
Ya! aku boleh..aku kuat..
terkadang airmata tumpah jua..
hati seorang wanita terlalu lembut.
.bila disakiti..airmata mengiringinya..
Ya Allah berikan aku petunjukMu..
Ya aku tau..sebaik2 perancang adalah Kau ya rabbi..
tapi gagahi aku untuk menerima segala suratan yang telah berlaku..
Ya Allah..jadikan aku seorang yang tabah dalam menjalani hidup ini.
.jadikan aku seorang wanita yang kuat Ya Allah..
aku tahu..setiap yang berlaku ada hikmahnya..
dan aku pasti akan mencari hikmah itu semampu aku..
Ya Allah..aku tahu Kau xpernah meninggalkan hambaMu..
tp hambaMu ini seringkali melupakanMu..
aku mohon dengan rasa rendah hati..
ampunilah segala dosa-dosaku..
ampunilah dosa ibu bapaku…
ampunilah dosa adik beradikku,
saudara maraku,guru-guruku,sahabat-sahabatku
dan seluruh muslimin dan muslimat di seluruh dunia ini..
berikan aku kesempatan yang kesekian kalinya untuk menagih cinta dariMu…

No comments:

Post a Comment

sama-sama kita men'soleh'kan.. dan men'solehah'kan diri.. semoga kita istiqamah melakukan perubahan.. Wanita baik untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.. Semoga bertemu pasangan yang baik.. berdoalah semoga kita menjadi wanita yang terpelihara..