Thursday, December 8, 2011

Doa seorang hamba..

Ya Allah,
Bila dia bukan untukku…
Bila dia bukan jodohku…
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya dan diriku…
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku...
...
Ya Allah,
Bila ini bukan masanya...
Bila ini belum saatnya…
Jarakkan kami …
Pisahkan kami….
Agar kami jauh dari dosa dan perkara sia-sia...
Agar kami tak mengundang murkaMU...

Ya Allah...
Maafkan aku jika terkadang aku tak sempurna mencintaiMu di dalam dadaku...
Ku harap hanya cintaMU yang bertakhta di hati ini…..

Ya Allah
Biarlah aku menCINTAIMu terlebih dahulu dan AKRAB bersama dengan jalan-jalan yang ada padaMu..

Sesungguhnya, aku yakin apabila aku menjaga ikatan denganMu, Engkau akan menjaga aku nanti..mudah-mudahan akan Engkau TITIPKAN seorang yang LEBIH BAIK untuk MENJAGA aku suatu hari nanti..
InsyaAllah…Ameen ya Rabb..

No comments:

Post a Comment

sama-sama kita men'soleh'kan.. dan men'solehah'kan diri.. semoga kita istiqamah melakukan perubahan.. Wanita baik untuk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.. Semoga bertemu pasangan yang baik.. berdoalah semoga kita menjadi wanita yang terpelihara..